torsdag 10 september 2015

Parasitus

Att jag aldrig lär mig. Hur kan jag fortsätta läsa skräck fast jag egentligen inte törs? Speciellt nu när det blir mörkare och mörkare om kvällarna... Jag läste om boken någonstans och kände att jag bara måste läsa den så jag lånade Parasitus som e-bok från Helgebiblioteken. . Så här skriver Epok förlag om boken:

Den höll honom fast med enkelhet, lekte med honom och han kunde se den nu trots att han blundade. Den var innanför Hans ögonlock. Han skrek, men skriet fastnade när den trängde sig in i hans mun och ner i halsen. Nåjdens ord ekade i hans huvud medan den fyllde honom: ”Nu ser du. Nu tillhör den dig.”

Familjen Billgren lämnade storstan övertygade om att barnen skulle få en tryggare uppväxt ute på landsbygden. De hade fel. Ryktena påstår att något som varit bundet till denna värld i över 150 år lever i mörkret…

Läskigt eller hur? Nu tyckte jag inte att boken var precis så läskig hela tiden och att den hade tjänat på att kortas ner en aning då det var lite för många transportsträckor för min smak. Då hade håret på armarna stått upp mest hela tiden! Jag gillade det något lustiga draget hos Jack, tokiga moster Elsa och slutet var rätt lysande faktiskt! I skräckgenren måste inte alla leva lyckliga i alla sina dagar (hur sorgligt det än är). Rekommenderas till alla skräcknördar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar