fredag 21 augusti 2015

Boktipset v. 35


Efter Alaska av John Green
Miles Halter flyttar till internatet Culver Creek, Alabama, för att vidga sitt sociala liv. Ett par rum ner i korridoren på Creek presenteras han för Alaska Young. Hon förkroppsligar allt Miles Halter aldrig har varit i närheten av. Alaska är smart, rolig, osannolikt sexig och oberäknelig Men när Alaska försvinner förändras allt.

Efter Alaska utgavs första gången 2007, då med titeln Var är Alaska? Jag gissar att den här nyutgåvan rider på Greens framgångar med Förr eller senare exploderar jag. Och det är tur det för den här pärlan vill ni inte missa! Nu är jag ju partisk eftersom jag gillar John Greens böcker oerhört mycket men jag vill verkligen rekommendera Efter Alaska! Det är en superfin (och bitvis väldigt rolig) historia om skolan, vänskap, kärlek och framför allt sorg.
/Annika

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar