torsdag 27 augusti 2015

Fallna änglars stad

Vi har ni kommit till den fyra i Cassandra Clares serie Mortal Instruments. Del ett och två har jag skrivit om här och del tre här. Även om jag tyckte att del tre i serien var sådär, kände jag mig manad att läsa fortsättningen. Nyfikenhet är en bra drivkraft!

Eftersom det är svårt att skriva om delar i en serie utan att avslöja någonting om de tidigare böckerna så varnar jag nu för spoilers för er som tänker läsa men inte hunnit än!

Clary och Jace är tillbaka i New York och nu kan de äntligen vara ett par på riktigt. Valentine är förintad, Clare tränar för att bli skuggjägare och Simon börjar så smått vänja sig vid att vara vampyr. Men så hittar skuggjägare mördade runtom i staden och vännerna blir indragen i en ruskig jakt.

Mitt betyg: oväntat bra och klart bättre än trean! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar